reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Jakub Dikej

Jakub Dikej

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som vášnivý turista a cestovateľ, ktorý rád číta knihy, občas športuje, hrá na gitare a študuje geológiu. Som aký som a tvrdím o sebe, že som sa narodil do zlej doby, ale čo už, v čase sa nevrátim (: Zoznam autorových rubrík:  Cestovanie - EurópaSlovenská príroda - jednodňovkVedecké fakta

reklama

Cestovanie - Európa

Eurotrip vol. 2 /Časť 1. - Taliansko 1/

Jakub Dikej

Eurotrip vol. 2 /Časť 1. - Taliansko 1/

Po prvom výlete na západ Európy na vlastnú päsť som začal plánovať. Vždy je prvoradé si aspoň zhruba určiť ciele, kam sa chcete dostať. Ja som si vybral Taliansko, obzvlášť som túžil vystúpiť na sopku Mt. Etna na Sicílii. Plánovať som teda začal zhruba pol roka pred odchodom, ktorý som si určil na začiatok júla 2010. Keďže najradšej mám dopravu vlakmi, začal som hľadať najlacnejšiu variantu tohto cestovania. Našťastie mi moja bývalá triedna zo strednej povedala o InterRail pase, ktorý ma zaujal pre jeho výhodnú cenu. Cestovanie bolo teda vyriešené, prišlo na rad ubytovanie. Rok dozadu som rapídnu väčšinu nocí strávil v mládežníckych hosteloch, ktoré ponúkali zľavy pre členov s preukazmi. Rozhodol som sa teda pre toto riešenie, zaplatil som si členské a tešil som sa na zľavnené ubytovanie. Nič som si však nerezervoval vopred, keďže som svojmu výletu chcel nechať voľnejší priebeh. Takže mal som vyriešené cestovanie, ubytovanie, stravu som si plánoval kupovať v najlacnejších potravinách, tak už ostávalo iba si pozháňať brigády, aby som si zarobil a počkať.

  • 24. dec 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 533x
  • 0
Prvý Eurotrip, alebo ako to pokračovalo /Časť druhá/

Jakub Dikej

Prvý Eurotrip, alebo ako to pokračovalo /Časť druhá/

Pokračovanie príbehu o prvom amatérskom pokuse o cestovanie na vlastnú päsť. V tomto bode, kam sa sa dostal, čiže Geneva, zisťujem, že takéto cestovanie nie je až taká sranda a človek na to musí byť nie len fyzicky a finančne, ale aj psychicky pripravený. Vie to byť totižto celkom ťažké, keď ste tak 1000km od domu a nikoho okolo seba nepoznáte, nemáte sa s kým poriadne porozprávať, zdieľať svoje emócie z cestovania a hlavne vie byť ťažké to, keď sa vám začnú míňať peniaze, o ktorých ste si mysleli, že ich máte dosť. Hold, vlaky, ubytovanie a strava je na západe Európy drahšia, ako u nás.

  • 17. dec 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 870x
  • 0
Prvý Eurotrip, alebo ako to začalo /Časť prvá/

Jakub Dikej

Prvý Eurotrip, alebo ako to začalo /Časť prvá/

Vraví sa, že každý vzťah, ktorým prejdeme, nám dá niečo do života. Ja si jeden zo svojích pár vzťahov, respektíve dievča, s ktorým som chodil neskutočne vážim lebo vďaka nej som spoznal krásu cestovania na vlastnú päsť. Boli sme stredoškoláci, ja na geodetickej strednej škole, ona na hotelovej akadémii. Na leto išla praxovať na štyri mesiace do kempu v juhovýchodnom Francúzsku, tak som si povedal, že ju pôjdem navštíviť. A keďže medzi Slovenskom a Francúzskom je nejedna krajina, tak som si povedal, že si urobím aj pár zastávok a spoznám Európu o niečo viac.

  • 17. dec 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 886x
  • 4
reklama
SkryťZatvoriť reklamu